Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dimun - symbol zla a třídní nenávisti

 V mediální politice platí, že chceš-li něčemu zbytečnému a hloupému dát význam, reaguj na to. Na hloupost se prostě z podstaty věci reagovat nedá. Tuším, že to byl kardinál Richelieu, který už v 17. století na to recept měl: „Urážek není řeba si všímat. Vystavují zkouškám ty, jichž se týkají a slouží slávě těch, jež měly zničit.“

Ale přeci jen, protože to není poprvé, budu reagovat na pana Prokopa, který se mne, ač sám přiznává, že mne vlastně moc nezná, snaží popsat a vylíčit můj život.Tak v první řadě, nikdy jsem nebyl členem ODA. Ačkoliv je pan Prokop absolventem historie, nemá základní návyk každého řemeslného historika, totiž úctu k faktům a zdrojům. Historik, který šíří drby, by měl odevzdat diplom a nastoupit opět do prvního ročníku. Pokud by ovšem udělal přijímačky.Faktem je, že já si na pana Prokopa také nevzpomínám. Asi je to tím, že jsem většinu svého studentského života trávil v Národní knihovně, v Archivu Národního muzea či ve studovně Ústavu soudobých dějin AV ČR. Důkazem mohou být zápisy v knihách badatelů. Tam jsem opravdu pana Prokopa nepotkával. Nikoliv politika, pan Prokope, ale praxe a snaha nejen vysedávat v hospodách a planě žvatlat o dávno objeveném, ale touha také něco nového přinést bylo tím, proč jste mne nepotkával Vy a já Vás.Knihu o ODA jsem opravdu napsal, respektive snažil jsem se jako začínající a nadšený historik popsat jeden ze zajímavých fenoménů české novodobé historie. Rozpad Občanského fóra a diskuse prvních let naší novodobé demokracie nebylo tehdy nikým pořádně zpracováno a možná proto je kniha citována v renomovaných publikacích uznávaných historiků a slouží dokonce jako doporučená literatura pro studenty politologie, kteří navštěvují semináře, věnující se období po roce 1989 a především fenoménu stranictví na pozadí novodobých událostí. Nevím, zda pan Prokop má již nějaké citace v odborných publikacích, ale protože stále dost čtu, tak musím říci, že jsem v odkazech či poznámkách na jeho jméno nenarazil.A teď k tezi o mém údajném přecházení, či jak říká můj oblíbený politický humorista Miloš Zeman k údajnému politickému turismu. V ODA jsem nebyl, to jsem již uvedl. Pouze jsem o této straně napsal prvotinu, která sice nese všechny znaky studentské práce, ale je postavená na archivních materiálech a výpovědích desítek lidí, které už dnes nikdo nedá dohromady. S Unií svobody jsem byl pravda spjat mnohem více a dodnes mne štve, že se v českém politickém spektru neudržela. Výsledkem jejího „odchodu“ jsou Zelení, kteří mají sice zajímavý program, ale osobnostně a praktickou politikou nedosahují úrovně Unie svobody ani náhodou. Podobně jako Unie svobody nedosahovala intelektuální úrovně ODA. Ale to už je jiný příběh.Faktem je, že jsem dostal jako člověk, který stál za úspěšnou senátorskou kampaní Edvarda Outraty, nabídku stát se poradcem ministra pro místní rozvoj. Této kampani jsem věnoval skoro půl roku intenzivní práce, protože jsem to bral jako výzvu a hlavně jako možnost si přivydělat. Podobně to bylo i s knihou ODA. Neměl sjem to štěstí, aby mne rodiče na studiích živili.Tehdy to pro mne byla obrovská výzva a nevím, jak by se k ní zachoval pan Prokop. Leč, on žádnou úspěšnou kampaň nikdy nevedl, knihu nenapsal a tak si jej nikdo ani všimnout nemohl a nabídku ani dostat nemohl. Mluvčím mne udělali náhodou a musím říci, že mi ta práce více vzala, než dala. Na druhou stranu, byla to obrovská životní zkušenost, za kterou jsem i přes ztráty mnoha věcí vděčný.Podobně je pro mne profesně zajímavé podílet se na politice ČSSD, respektive na řešení problému, proč stranu, která není ani náhodou „zarděná“ za „zarděnou“ lidé považují. Myslím, že diskuse o možných nových tématech, změnách a výzvách ukáže, proč tomu tak je. Důležité je, že se ukazuje, že ČSSD takovou diskusi snese. To dosud nebylo vůbec obvyklé. Shrnuto a podtrženo – vždy mne zajímala politika a vždy jsem se snažil na politice místo bezduchého omílání pouček ideologů a floskulí stranických matadorů hledat vlastní cesty. Nikdy jsem se nebál riskovat a lidé, co mne opravdu znají, se nad podobnými nepravdami, kterými jen těžko zakrývá svou zášť pan Prokop, pousmějí. A to mi k životu stačí. Howgh!  

Autor: Petr Dimun | pondělí 6.8.2007 14:02 | karma článku: 17,32 | přečteno: 6816x
  • Další články autora

Petr Dimun

Vrtěti Topolánkem

Byl jsem veřejně, už poněkolikáté, obviněn Mirkem Topolánek, že za „vajíčkovou“ kampaní stojím já, protože se to hodí ČSSD, aby byla obětí. Není to poprvé, co mne Mirek Topolánek obvinil bez důkazů z něčeho, co by se dalo nazvat „spiknutím“.

3.6.2009 v 10:49 | Karma: 18,27 | Přečteno: 1968x | Diskuse| Ostatní

Petr Dimun

Paroubek se nebrání "vytěsňování", bráníme se chybám médií

Dobrý den, pane redaktore. Reaguji na poměrně vtipný článek "Předsednictví vytěsňuje ČSSD z médií, Paroubek se brání". Začnu věcnou chybou, což je vlastně samo o sobě vysvětlení naší aktivity vůči médiím: tisková zpráva ČSSD, která se věnovala kritice médií za jejich faktické a etické chyby, nesoucí název "Langerizace médií...", kterou v článku citujete, byla vydávána tiskovým odborem a podepsána mluvčím O. Macurou. Dávat do úst jeho slova Jiřímu Paroubkovi je proto nesmysl a proto Vás žádám o opravu. Díky. (Redakce iDnes.cz této žádosti vyhověla a chybu již opravila.)

1.2.2009 v 15:56 | Karma: 13,45 | Přečteno: 1857x | Diskuse| Politika

Petr Dimun

Topolánku: kradeš a chceš vraždit děti!

Takže, sečteno a podtrženo, posílám tímto panu Topolánkovi výzvu po jeho způsobu. Tvrdím totiž, že jako šéf této vlády, která snižuje reálné důchody, která zavedla poplatky ve zdravotnictví v podobě jakési „daně za nemoc“, která slibovala to, co sama ostentativně a nezakrytě nyní nejen neplní, ale popírá, totiž že fakticky zvýšila daně většině obyvatel, že zavádí prokorupční zákony v podobě nového trestního řádu či zákona o policii, krade a dovoluje vraždit děti. Topolánek podle jeho způsobu uvažování a mluvy okrádá jak důchodce a zaměstnance, tak malé a střední podnikatele. A chce vraždit děti, protože mu v tom chtějí zabránit koaliční lidovci. I to je důsledek logiky a způsobů politiky Mirka Topolánka. Pokud pan premiér nebude reagovat žalobou, pak se závěry tohoto článku souhlasí.

28.3.2008 v 17:04 | Karma: 16,87 | Přečteno: 1753x | Diskuse| Ostatní

Petr Dimun

Haló, tady Franta, Franta Mrázek. Aneb přítel na telefonu…

MF Dnes přináší v poslední době seriál, který leccos vypovídá o stavu naší země. O stavu naší politiky, bezpečnostních složkách, ale – bohužel – i o stavu médií.Životní příběh Františka Mrázka je po všech stránkách zajímavý. I z toho důvodu, že svým způsobem jeho nejlepší období umožnila doba tzv. kupónového kapitalismu (tak trochu opak „gulášového kapitalismu“ maďarské provenience). Kořeny úspěchu Františka Mrázka spadají do doby veksláků a pasáží Václavského náměstí, kdy v době úpadku komunistického režimu vznikaly vazby, které přetrvaly i sametovou revoluci. Mrázek jich uměl využít. Otázka na média zní: Jak?

8.11.2007 v 18:11 | Karma: 12,56 | Přečteno: 1910x | Diskuse| Ostatní

Petr Dimun

Máme právo na život. Tak proč ne na smrt?

Dnešní MF Dnes přinesla zprávu o tom, že jsou Češi, kteří si jezdí do zahraničí pro smrt. Nemyslím ty sportovní nadšence, kteří jsou po celém světě známi tím, jak hazardují a oddávají se superadrenalinovým disciplínám či lezou po slovenských horách a ze tří čtvrtin tak tvoří statistiku úmrtnosti v nejmenších evropských velehorách. Myslím ty Čechy, kteří trpí buď nevyléčitelnou nemocí či zraněním, které dělá jejich život natolik nesnesitelným, že raději zvolí milosrdnější variantu – totiž smrt.

2.8.2007 v 12:17 | Karma: 32,91 | Přečteno: 4588x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Počkej na mě! Vyprovodil tátu do války, jeho fotka otevírala peněženky

1. května 2024

Seriál Jeho rozzářená tvář bývala za druhé světové války vystavena v každé třídě a kanadským žáčkům...

Bijec migrantů živoří. Salvini zamrzl v minulosti, spásu hledá v bájném mostu

1. května 2024

Premium Někdejší hvězda italské krajní pravice Matteo Salvini politicky živoří. Jeho strana Liga před...

Strach z problémového nájmu? Majitelé bytů mají získat garanci za nájemníky

1. května 2024

Premium Stát chce motivovat majitele nemovitostí k poskytování bydlení i rizikovým nájemcům. Pronajímatelé...

Dvacet let v Unii řečí čísel. Češi dominují v kaprech, letí také Erasmus

1. května 2024

Dvě dekády po vstupu do Evropské unie je co se týče peněz Česko více než bilion korun v plusu. Z...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2443x
Narodil jsem se 26.2. 1979 v Kadani. Po gymnasiu jsem odešel do Prahy studovat historii a politologii na Filosofickou fakultu UK a následně Fakultu sociálních věd UK. Následně jsem se stal manažerem senátorské volební kampaně Edvarda Outraty v roce 2000 a jeho asistentem po jeho zvolení. V roce 2002 jsem nastoupil jako mluvčí na MMR a v roce 2004 do stejné pozice na MSp.

Seznam rubrik